Wednesday 18 January 2012

my new external hard disk


entri kali ni aku nak cite pasal hard disk aku yg baru..
baru tp bukan aku yg beli..

sebermulanya kisah (cheeewaaahhhh), petang tadi aku dapat call dr kedai tempat aku beli hard disk samsung ku yg rosak sbb x dpt didetect. diaorg kata hard disk aku dah siap dibaiki tapi bukan model yang sama. Samsung HQ tukar hard disk aku ke hard disk lain sbb Samsung tu ambil masa yang lama nak dibaiki sbb x da spare part.
aku takut betul bila dengar diaorg ckp mcm tu...
mcm2 spekulasi bermain di fikiranku.

aku p kedai tu ambil hard disk baru tu...
macam2 aku tanya org keja kat ctu...
"hard disk ni baru ke?"
"berapa harga dia? sama harga tak dengan yang samsung tu?"
"berapa GB?"
"kalau x nak yg ni tp nk jugak yg samsung mcm mana?"

dengan sabarnya org keja kat sana tu jwb semua pertanyaan aku...
"hard disk ni baru, harga dia lebih kurang sama. 500gb sama dgn samsung. nak samsung? boleh, tapi kena tunggu berbulan-bulan sampai spare part dtg."

bila dgr je "berbulan-bulan" tu, aku terus ambil keputusan utk terima hard disk ini.
aku betul2 keberatan sebab aku syg giler hard disk samsung aku yg berwarna putih suci tu..
tapi apa boleh buat, bukan jodoh aku dgn hard disk tu...

okk, itu lah kisah dia.... cite punye cite, aku belum bagitau hard disk apa yg aku dapat kan?
diaorg bagi aku harddisk jenama Seagate Goflex warna grey..
aku x suka lgsg dgn warna grey tu... kelam...
aku search dlm internet, jenama tu ada byk warna... merah, biru, hitam, grey dan purple..
warna purple cantik yooo... apasal lh diaorg x kasi aku warna purple, x lah aku rasa keberatan sangat.... huhuhu...

apa2 pun, aku terima je lah dgn hati yang ikhlas...
aku hrp hard disk kali ni hayat dia lbh pnjg bersama aku....

they change this one one for :

this one.... a grey one..


i wish they change they grey one for the puprle one.



All My Love

5 comments:

  1. mcm kmk pun...hehe~
    ok jak brand tok..
    kmk wrna biru :)

    ReplyDelete
  2. hard disk ktk brp lmk dh? kechiiwaaa kmk nya x brk warna ungu.. huhu

    ReplyDelete
  3. mamama... ai mintak hard disk!

    ReplyDelete
  4. abg kmk brik taun lpas..kira dh setaun la..setakat tk xda mslh.

    ReplyDelete
  5. kepak kmk cilok2 carik blog ktk koh...huhu

    ReplyDelete